Jeśli jesteś właścicielem tej strony, możesz wyłączyć reklamę poniżej zmieniając pakiet na PRO lub VIP w panelu naszego hostingu już od 4zł!
Strony WWWSerwery VPSDomenyHostingDarmowy Hosting CBA.pl


Burmistrz Suchej Beskidzkiej chce reaktywacji dworca autobusowego

Infrastruktura przystankowa 09 Sie 2018

W październiku 2017 roku Burmistrz Miasta Sucha Beskidzka ogłosił przetarg na dzierżawę dworca autobusowego w Suchej Beskidzkiej. W ustalonym terminie nie wpłynęła jednak żadna oferta i przetarg zakończył się wynikiem negatywnym. Od grudnia ubiegłego roku budynek stoi pusty. Poczekalnia została zamknięta dla podróżnych, nie znajdziemy na niej także bankomatu czy jakichkolwiek udogodnień. Z terenu dworca odjeżdża obecnie jedynie 5 kursów dalekobieżnych: do Gliwic (Sindbad), do Nowego Sącza i Nysy (Pasyk&Gawron) oraz do Rybnika i Zakopanego (PKS Pszczyna).

Pod koniec kwietnia na pobliskim przystanku – ul. Mickiewicza (PKS) – zdementowana została wiata przystankowa, przez co podróżni oczekujący na busa stali się narażeni na działanie promieni słonecznych czy niesprzyjające warunki atmosferyczne. Jak informowaliśmy w artykule “Dlaczego w centrum Suchej Beskidzkiej usunięto wiatę przystankową?”, wiata została usunięta z powoduje złego stanu technicznego. Według informacji, których udzieliła nam Magdalena Matysiak – Kierownik Referatu Gospodarki Komunalnej i Ochrony Środowiska Urzędu Miasta Sucha Beskidzka – Gmina nie planuje montażu nowej wiaty między innymi ze względu na bliskie położenie przystanku znajdującego się na dworcu autobusowym.

“Mając na względzie uporządkowanie i podniesienie jakości transportu zbiorowego Burmistrz Miasta Sucha Beskidzka zaproponował przewoźnikom, aby każdy kurs rozpoczynał się z dworca autobusowego, gdzie są lepsze warunki dla podróżnych i miejsca parkingowe dla oczekujących na swój odjazd. Obecny poziom usług świadczonych przez większość przewoźników prywatnych jest niemożliwy do zaakceptowania. Powszechne stało się nieprzestrzeganie rozkładów jazdy, zasad korzystania z przystanków i parkowanie busów w miejscach niedozwolonych. W naszym przekonaniu zaproponowane zmiany prowadzą do sprawniej funkcjonującej komunikacji zbiorowej. Burmistrz Miasta nie ma jednak żadnych narzędzi prawnych, aby zmusić prywatnych przewoźników do wjeżdżania na dworzec. W związku z tym decyzja należy do przewoźników, którzy wykazując dobrą wolę przy wprowadzaniu lepszych rozwiązań mogliby udowodnić, że klient jest dla nich ważny.” – czytamy w przesłanej korespondencji.

Na nasze kolejne zapytanie, dotyczące konkretnych planów związanych z reaktywacją suskiego dworca, otrzymaliśmy odpowiedź, że plany dotyczące modernizacji dworca autobusowego zostały wstrzymane ze względu na toczące się postępowanie reprywatyzacyjne w sprawie omawianego terenu, który jest przedmiotem roszczeń spadkobierców byłych właścicieli.

Na dzień dzisiejszy jedyną zmianą, która miała miejsce na terenie dworca był montaż nowej gabloty, w której umieszczono rozkład jazdy znajdujący się wcześniej na oknie budynku poczekalni.

 

O komentarz w sprawie pomysłu reaktywacji suskiego dworca poprosiliśmy lokalne firmy przewozowe. Otrzymaliśmy tylko dwie odpowiedzi:

Merc-Bus, Piotr Guzdek: “Zawsze byłem i jestem za wprowadzaniem zmian polepszających obsługę pasażerów, jednakże do tej pory nikt jeszcze złotego środka nie wymyślił, korzystanie z dworca na pewno poprawi wizerunek miasta, ale przysporzy dodatkowych kosztów.”

RS Transport, Sabrina Rak: “Pomysł reaktywacji dworca autobusowego w Suchej Beskidzkiej bardzo nam się podoba pod warunkiem dobrej organizacji oraz zarządzania nim, np. przewoźnicy jadący od ulicy Piłsudskiego kończą(zaczynają) bieg na dworcu, a przewoźnicy jadący od Stryszawy też kończą lub zaczynają na dworcu.
Dobrym pomysłem byłoby wyłączenie przystanków PKP, Liceum, Rynek, Piłsudskiego dla przewoźników i zastąpieniem czymś w rodzaju komunikacji miejskiej, np. bus startuje z Dworca PKS jedzie na przystanek PKP, Liceum, Rynek, Piłsudskiego, Szpital, Piłsudskiego , Rynek, PKS i takie kółko co 15 min.”
Sabrina Rak proponuje także zatrudnienie osoby (Dyżurnego Ruchu), który zapowiadałby przyjazdy, odjazdy, odwołane, bądź opóźnione kursy, a także wprowadzenie kar pieniężnych dla przewoźników za nie wywiązanie się z zapisów umowy, czyli wyjazd przed czasem, notoryczne opóźnienia czy nie odwołanie kursu. Takie działanie miałyby przyczynić się do zlikwidowania partyzantki, która jest dzisiaj.”Na Dworzec trzeba przyciągnąć wszystkich przewoźników oraz Pasażera. Jeśli tego zabraknie to Dworzec dalej będzie stał pusty.” – argumentuje na koniec w przesłanym stanowisku firmy.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

*

code